Wednesday, 7 January 2015

Suami Kita Vs Wanita Bujang

Persoalan!!! Persoalan!!! Persoalan!!!

Wanita bujang lebih tertarik pada suami kita, ini persoalan yang sampai sekarang jawapannya masih samar-samar.  Samada kita tau jawapannya ataupun kita saja buat-buat tak tahu apa jawapannya.

Ada yang melabelkan pompuan-pompuan ni nak kan duit/harta dengan kata lainnya materialistik la kan. Tapi pe hal la plak bila si suami tu adalah orang biasa? gaji biasa2 jer? harta pun takat kereta keluaran Mesia jer?

Hah tang tu la plak aku pelik bin ajaib....
toksah duk pelik ler wahai wanita

Sememangnya wanita itu suka kan perhatian dan sama juga laki-laki.  Wlaupun xda yg bunyi "kaching" tu namun bila amik berat ayat baik punya, sapa x duk cair kan.  Permulaan sebagai kawan biasa tak de apa-apa, namun sampai bila akan berterusan sandiwara tersebut.

Mampu kah mereka melupakan jalinan kasih yang amat indah tu?? hahahaha drama sungguh aih..
Tapi xdak la banyak sngt kes gini dak, paling ramai cam ke romi tuh.. tu dah kebiasaan sangat ler.

Aku gak dulu pernah ditipu dan menipu hah skang hadap ler karma gamaknye atau lebih elok kita katakan takdirnya, semoga ada hikmah disebaliknya yang kita tak nampak atau buat-buat tak nampak. Semoga dipermudahkan.  Kita diuji setiap detik dan waktu, selagi daya akal fikiran insyallah akan tenang menghadapinya.  Tu la dulu gatai ngat layan, kan skang dah kena balik, redha dan sabor je la ye cik kiah.

gambar ni tak tau la tang mana kaitannya hehehe belasah la labu.

tips untuk diri sendiri setelah di google sakan
suami tu perhatian mesti lebih
bak kata fazura
"macam makan samosa inti lebih-lebih"
tanya dan tengok apa kesilapan diri sendiri kadang-kadang kita terlepas pandang dan tak perasan maka suami pun memendam rasa
cam aku ni bertambah gedabak ni pun jd hal gak nih, akan diusahakan walaupun dia kata xpe tetap sayang,,, udahhh jangan dipercaya nye teman kabo ke mike..

Berusahalah dan ikhtiarlah kerana Allah S.W.T
mudah-mudahkan diberkatinya, amin.

Sunday, 4 January 2015

SALE!! SALE!! New Year Sale 2015

New Year Sale 2015

Sale akan bermula pada hari Rabu ni 7 Januari 2015.  Tawaran murah-murah jarang dapat dengan harga ni tau sebab saya dah jual pada harga mampu milik, pastu la ni offer diskaun lagi jadi lagi murah. Bila-bila masa saja saya akan stop sale ni atau tertakluk pada stok**

Harga belum masuk kos pos ye, — at Pemborong Kosmetik Kz 



 Eyeshadow NAKED 2 
RM23.00 

 Eyeshadow NAKED 4
RM29.00 

Lipstick Palette 15 Warna Suamei
RM22.00

Lipstick NYX 
RM4.00

Lipstick NYX 
RM4.00

 Lipstick NYX 
RM4.00

Lipstick NYX 
RM4.00

Lipstick NYX 
RM4.00 

 Lipstick NYX 
RM4.00

Waterproof Eyeliner Liquid Pen
RM6.00

Berus untuk Blusher
RM2.00

Obuse Eyebrow Powder
RM8.00

Lip Mask
RM0.60 sen

 Viva Eyebrow Pencil
RM7.00

Brow Class Mini
RM3.00

 Krim Ibu Putih
RM15.00

 Eyebrow + Concealer Pencil
RM3.00

Kiss Beauty Face Spray
RM12.00

Untuk sebarang pertanyaan atau untuk lihat produk lain boleh juga lawati fanpage saya di facebook Pemborong Kosmetik Kz. Boleh juga whatsapp saya 012 203 1661. Instagram juga ada Myshoppingland

Friday, 2 January 2015

Concealer Palette dan juga foundation palette

Concealer Palette
All in One

Selalu susah kan nak kena angkut barang makeup bebanyak???
Toksah duk risau lagi dengan adanya palette ni semua keperluan solekan ada di sini. Concealer penting untuk serlahkan bahagian penting di muka.  Bahagian penting seperti di bawah mata.

Kelebihan concealer palette ni:.
Warna yang pelbagai ada 15 warna semuanya, ada foundation ikut kesesuaian warna  kulit masing-masing, ada highlighter, ada shading, jenis creamy bukan powder , sesuai untuk warna kulit, sesuai untuk semua kulit wanita asia, harga rm25.00 per palette belum masuk kos pos.  Ada 3 jenis concealer yang ada. Boleh pilih ikut mana yang sesuai dan diminati, jom tengok..

 Concealer Palette 15 warna
dalam palette ni ada warna untuk highlight ada warna untuk base warna kuning, ungu atau hijau, pakej tambahan ada warna sangat gelap untuk shading. Selebihnya adalah untuk concealer atau boleh juga sebagai foundation.
 
 Concealer Palette 12 warna
dalam palette ni ada warna untuk highlight ada warna untuk base warna kuning, ungu atau hijau, pakej tambahan ada warna sangat gelap untuk shading. Selebihnya adalah untuk concealer atau boleh juga sebagai foundation.

Concealer Palette 12 warna
Berbeza dari naked basic yang ni isipadu nya lebih dan penuh cuma warna kuning dan ungu tiada
dalam palette ni ada warna untuk highlight ada warna untuk base warna kuning, ungu atau hijau, pakej tambahan ada warna sangat gelap untuk shading. Selebihnya adalah untuk concealer atau boleh juga sebagai foundation.


Untuk order
whatsapp> 012 203 1661, fanpage> Pemborong Kosmetik Kz, instagram> Myshoppingland
Blog> myshoppingland.blogspot.com

Cara nak pakai/Cara nak guna










Thursday, 1 January 2015

Spray untuk Make Up Tahan Lama

Aquara Essence Spray Giffarine

Spray muka yang paling popular untuk bantu kekalkan dan buat makeup tahan lama.  Mempunyai banyak khasiat dan kegunaan pada wajah dan solekan.  Secara am nya spray ni guna sebelum dan selepas pakai makeup supaya muka segar dan masa yang sama bantu untuk kekalkan solekan.

Dengan ekstrak bunga lili yang banyak khasiat bagi muka.  Selain spray kat muka, aquara essence ni boleh juga spray kat span atau kat berus foundation supaya bila sapu foundation tu edaran sapuan tu lebih lancar, licin, rata dan sekata. Bila foundation dah rata solekan akan Nampak natural dan glowing, elakkan dari foundation merekah dan pecah.


Spray yang banyak bantu makeup, sebotol ni 200ml tahan lama RM30.00 sebotol.


Mudah je anda hanya perlu spray sebelum solekan dan selepas solekan.

Testimoni

Monday, 8 December 2014

WATER PROOF Lip Stick MN Artist

Promosi set RM29.00**
Water proof MN long lasting lipstick tahan lama sama seperti kiss proof tapi yg ni tak perlu nak asah.. pusing aje. Satu set ada 6 batang/warna.


Normal price rm10.00 sebatang dah tu kalau 6 batang dah rm60.00! Dapatkan segera limited tau. **syarat kena amik set ikut warna dalam gambar sahaja.
p/s:- boleh buat hadiah besday kat bff.. best kan.

**Harga yang dipamerkan adalah belum masuk kos pos iaitu
RM6.00 bagi Semenanjung Malaysia
atau
RM10.00 bagi Sabah/Sarawak

Wednesday, 3 December 2014

Cara Lukis Kening Dengan Mudah

Saya paling suka kening lebat/tebal tapi yg rapi dan xde la over cam sinchan hihii.. Kalau tak di biasakan memang agak susah nak lukis.  Tapi sekarang mudah aje nak lukis, tak perlu susah2 tekap aje dengan eyebrow class. Cam yang model kat bawah ni tunjuk guna mini brow class:>
Ini testimoni pengguna Brow Class mini


Selain pakai tekap ni boleh juga lukis sendiri begini caranya ikut je gambar kt bawah ni, suka saya nasihat kalau mula lukis tu star dr puncak kening supaya dan point nye tuk lukis.



Wednesday, 26 November 2014

PROMOSI!! SET KOMBO RM19.00

Set keperluan solekan yang murah hanya rm19.00 set. Kalau campur dengan postage pun baru rm25.00 bagi semenanjung atau rm29.00 bagi sabah/sarawak.

<<<<Penerangan bagi set berikut >>>>
:~  High beam yg selalu digunakan untuk beri kesan glowing pada tulang pipi, tulang mata, hidung, dagu dan dahi.
:~  Waterprrof marker eyeliner yang long lasting lebih dari 8 jam, mata berus eyeliner pun lembut x sakitkan kelopak mata dan senang dibentuk.
:~  Shisheido mask bantu menghilangkan black head dan kembalikan kelembapan muka
:~  Aloe Vera Make Up Fixing Spray dapat membantu makeup jadi tahan lebih lama dan berikan kesegaran muka, spray ni juga boleh spray kat span supaya foundation dapat diblend dengan lebih rata, nampak smooth dan glowing. Tak perlu nak basahkan span dengan air lagi, senangkan.
:~  Eyebrow pencil + concealer dengan warna coffee yang cantik untuk kening serta ada concealer untuk memberi kemasan pada eyeborw, concealer hanya perlu lukis diluar garisan kening dan kemudian blend.
:~  Berus foundation leper khas untuk foundation atau bleh juga diguna untuk sapu concealer, makeup base atau mask macam egg white mask.
:~  Eyebrow pencil dengan berus, warna dark coklat sekali dengan berus untuk blend eyebrow agar lebih natural.

SET KOMBO 1
High Beam
Waterproof Liquid Eyeliner Pen
Shisheido Mask
Harga Biasa RM29.00 per Set

SET KOMBO 2
Aloe Vera Make Up Fixing Spray
Waterproof Liquid Eyeliner Pen
Shisheido Mask
Eyebrow Pencil + Concealer
Harga Biasa RM29.00 per Set 

SET KOMBO 3
Beauty Blender
Eyebrow Pencil bersama berus
Berus Foundation Leper
Shisheido Mask
Harga Biasa RM29.00 per Set

Sunday, 23 November 2014

Makan Mana Sedap, Shah Alam

Tiap kali kalau berkunjung umah kak ipar mesti nak mai singgah sini dulu pastu baru pi rumah kakak, hahaha sory kak laksa lagi panggil2 datang.  Lagi pulak bila petang perut mula duk menyanyi-nyanyi bg semangat nak cari jajan mengisi masa lapang dipetang hari yg baru lepas hujan ni.  Kebetulan kat rumah akak ipar ni ada ramai peniaga. Sampai selekoh kat seksyen 7 sebelah deretan kedai betul2 kat selekoh. Nampak peniaga motor ni jual "Laksa Utara ngan Cendol".

Sudikan lawati facebook Pemborong Kosmetik Kz


Sempoi je abg bdua ni sorang bungkus laksa dan sorang lagi buat cendol. Masa saya smpai tu dah ada pelanggan berderet tunggu giliran.  

jum lawati page Instagram Myshoppingland

Kuah pekat dan secukup rasa.. belum rasa pun hidu bau pun dah tau. Boleh pilih samada nak makan bawah pokok atau nak tapau. Kalau makan bawah pokok xda meja smua tadah tangan aje tapi ok le dia letak dalam mangkuk polystrin pastu duk makan sambil layan angin sepoi-sepoi bahasa gitu.. memang tak rugi makan kat sini.


sambil2 tu klau tengah duk perati survey2 mana nak cari kosmetik dan blouse muslimah jum

Lawati page berikut..
facebook 》 Pemborong Kosmetik Kz
google + 》 myshoppingland
instagram 》 myshoppingland
blog 》 myshoppingland.blogspot.com

Wednesday, 19 November 2014

Nak Make Up Tahan Lama?? Ini Caranya

Aquara dan Kiss Beauty Spray

Masa makeup kawen dulu duk tertanya-tanya ape benda la pak andam tu spray kat muka kita dan buat apa nak kena spray plak.  pastu dia kabor sbelum makeup spray dulu kat muka kita supaya nnt senang nak apply foundation, pastu lepas makeup pula spray lgi supaya makeup tahan lama tau!!          
tak tau tu ler sebab teman tanya hihiihi.. dan dalam masa yg sama spray tu bagi kesegaran pada muka pengantin, masa tu aku ler pengantin nye..
nampak muka terserlah jer, (sorry la terperasan sekejap)

akan tetapi spray dia brand yang mahal sangat x mampu rasanye nak beli.. tak jangan duk runsing skang dah jupe produk seangkatan dengan nya.. memperkenalkan Aquara Spray dan Kiss Beauty Make Up Fixing Spray. Harga mampu milik tau dan tahan lama juga.

Kiss Beauty Make Up Fixing Spray RM15.00
Kiss Beauty Make Up Fixing Spray
RM15.00 sahaja bagi 160ml

Make Up Tahan Lama RM18.90
Aquara Essence Spray
RM19.00 sahaja bagi 200ml

**harap maklum harga belum masuk kos pos ye, 
cik kiah lum ada share ngan pos laju hehee jgan maara**

boleh lawati page saya
facebook> Pemborong Kosmetik Kz
instagram> Myshoppingland