Thursday, 5 April 2012


nak keluar jap dari topik Mekap mekap ni... tuh gamba atas tu nampak sedap x.. saya nak mencuba la, skill masak jenis belasah ajee la ni boleee ler seskit janji x tercekik, stakat ni xde plak yang mati makan masakan ku hehhehe...  nama nye ini susah benor nak menyebut nya "Sung Choi Bao"  makna nye ape ntah ler..  resipi asal ada letak "pork" non halal!! jadi kita abaikan pe yg haram itu dan tinggalkan resipi lama kita kasi tukar skit... nak kena g pasar plak cari iceberg lettuce ni.. dengan harapan besar jadi sedap la yeee....

ada sesapa di luar sana yang pernah mencuba?  sedap x rasa nye hidangan ni.. rasa cam sedap.. lapar plak jadi nye perut ku :-)..

Wednesday, 4 April 2012

Yuna diNegara Orang


Pagi tadi masa ngah memandu dengar kat radio diaorang sebut2 Yuna, maybe datukship otw?? duk ingatkan ape rupenya pasal ini(rujuk video dibawah).. dia sememangnya dah bwa nama Mesia banyak kan... rasa rasa dapat ke dia nanti ye.. tapi.. bnyak plak tapinye, kalau nak bandingkan ngan yang lain tu boleh jadi juga layaknye.. malah lebih lagi kan.. camne?



akan tetapi nak diperkatakan disini saya suka style Yuna yang nampak ranggi dan menarik tu seperti biasa memang lain dari yang lain.. tapi x ssesuaii ler nak ke opis nih..




Tuesday, 3 April 2012


Foundation Naturactor
Tahukah anda pada masa ini, foundation Naturactor ini semakin popular.  Saya sendiri pun menggunakan foudation ini setiap hari untuk ke pejabat.  Memang cepat, mudah, jimat dan memang x salah kalau saya katakan foundation ini berbaloi untuk dibeli.. harganya memang bersesuaian dan berpatutan. Bergantung pada kekerapan pemakaian tapi saya dah pakai 3bulan pun masih ada lagi.  Oleh kerana kulit saya ni kategori yg gelap cam penyanyi Nurul jadi saya sesuai guna kod 150.

Kod lain2 tu diterangkan seperti berikut:-
Kod 130- Paling cerah/light/putih.    Kod 140- Cerah.    
Kod 141- Natural beige    Kod 150- Gelap   Kod 151-  Coklat
Kod 152- Sederhana gelap  

Yang lagi 2 tu bukan foundation tau, itu adalah Kod 171- concealer/base dan Kod 153- shading.

Saya syorkan pada yang masih mencari-cari foundation, cubalah. Memang tak akan rugi mencuba foundation Naturactor ini.  Sekali cuba pasti nak pakai lagi.. 

kalau nak cuba email saya di ciaozana79@hotmail.com atau kat fb https://www.facebook.com/ZanaZakariaSukaMakeUp

Selamat Mencuba ya!!!

Saturday, 24 March 2012

Set Promosi

Set Promosi No 4

Set Promosi No 3

Set Promosi No 2

Set Promosi No 1

Friday, 23 March 2012

Makeup Class:- Basic


Kelas Asas Solekan 
Hanya RM50.00 per pax,      Lokasi:  Sri Gotong Apartment, Batu Caves. Hari:  Sabtu/Ahad,
Masa belajar: 4 jam


Subjek:
> Pengenalan kepada berus solekan
> Pemilihan foundation
> Pengenalan shading/highlighter
> Pengenalan/penggunaan eyeshadow
> Pelbagai tip-tip menarik untuk dikongsi bersama


 
Kelas asas solekan pada 14 April 2012

Wednesday, 21 March 2012

MakeUp Class

Kelas Asas Solekan
Lokasi:  Sri Gotong Apartment, Batu Caves.
Hari:  Sabtu/Ahad
Masa: 200-500 petang

Subjek:
> Pengenalan kepada berus solekan
> Pengenalan/pemilihan warna foundation
> Pengenalan/penggunaan kepada eyeshadow
> Pengenalan kepada shading/highlighter/celak/lipstick
> Penampilan dan kemasan diri
> Dan pelbagai tip-tip kecantikan untuk dikongsi bersama

Hanya RM50.00 per pax sahaja....

Wednesday, 25 January 2012

Foundation Naturactor


Sila klik link dibawah untuk maklumat lanjut:-
Promosi Foundation Naturactor


Naturactor Cover Face Foundation





           

• Sesuai untuk semua jenis kulit
• Tidak berminyak
• Mampu menutup pegmentasi, parut, cela & jerawat
• Melindungi kulit dari sinar uv
• Tahan lama sehingga 12 jam
• Sering digunapakai oleh mak andam & makeup artis professional 


Sebagai rujukan:
130: kulit putih (normally Chinese skin)
140: kulit cerah (normally Chinese skin)
141: natural beige
150: sawo matang 
151: kulit sederhana
152: kulit gelap (normally Indian skin)
153: shading (mancungkan hidung)
171: conceler+ base
Menggunakan Foundation Naturactor Kod 151


Cara cara nak gunakan 
foundation Naturactor, senang dan cepat









Sunday, 15 January 2012

Tips Temuduga~

Selalu diperhatikan ramai yg sambil lewa bab-bab penampilan pabila nk g temuduga, sebagai contoh kekadang tu baju yg dipakai x kena ngan majlis tapi dibelasah gak.. itu contoh la kan mari kita kongsi sesama tips ape yang ada jum..


1. Sebelum pergi t/duga buatlah sedikit kajian ttg syarikat berkenaan jgn la malas ye sayang sekecil2 maklumat besar makna nye.. jd pabila officer tu tnya "ada pe2 soalan nak tnya" jd ini mmudahkn kita membuat pertnyaan balas dan officer tsebut akan sedar yg kita mempunyai persediaan dan ilmu yg pasti berguna utk syarikat berkenaan..

2. Kalau g t/duga kedai basikal boleh la pkai sandal ye cik kiah.. jd harus ingat pkai kasut yg bersesuaian wlaupun kekdg ada yg jawab "ala kat bawah bukan depa tgok pun" haishh klu kena officer yg cerewet tu atas bwah smue duk tgok.. penampilan memaparkan diri sebenar ssorg, Malas ke.. amik mudah ke.. buat kerja cincai ke.. dll


3.  Pakaian harus kemas bersih dan pastikan digosok.  Warna warna yg sesuai dipakai masa temuduga kan:-
      Putih ~ melambangkan kesucian dan kebersihan (jgn plak ada kesan2 yg x sepatutnya)

      Biru ~ melambangkan ketenangan, taat setia, kepimpinan dan jujur
      Coklat ~ Kredibiliti dan flexible

      Grey ~ tampak lebih berkeyakinan
      Beige ~  sopan, tenang yg boleh menghilang kan stress